lördag 30 augusti 2008

Loppis

Har inte haft så mycke tid att sitta vid datorn, lill gossen behöver ju en hel del tid och övrig tid har fixat med köksbordet, jag har målat de en gång och då använde jag grundfärg och 3 varv lack men det blev inte bra färgen blev mjuk och gick lätt att klösa bort så nu har jag tagit bort all färg med värme pistol och skrapa och sen slipat jätte mycke, har målat ett varv med grundfärg idag sen blir de vanlig lackfärg och några varv med halv blank lack på. Jag var en snabb sväng på loppis idag också fyndade alla dessa saker för 100:-


Tack för alla fina kommentarer.
Ha en trevlig helg!
Kram

14 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vad är det för en fantastisk loppis!

Attans jag missar då allt just nu - sitter bara med näsan i packlådor...

Vilka fina fynd du gjort - hyllan var underbar.

Trist med bordet - hoppas det löser sig.

Kram Maud

Leamarlené sa...

oj vad mycket du hittade på loppis. Var har ni ett sådant bra där du bor? Själv var jag på bakluckeloppis och fyndade lite. Det var inte så många som sålde, men det var ju första gången det var i mitt samhälle.
Tack för mönstrena och korset. Ska byta syrum och göra något nytt och vackert av det nya. Där tror jag att korset ska vara. Vi får se vad det blir.
Ha en bra helg/ Marlene

Lilla huset på prärien sa...

Oj vilka härliga fynd du gjort för bara 100 kr. Helt otroligt! Turgumma ska man nog kalla dig... :)

Hälsningar Jenny

Åsa sa...

Men vad tråkigt...vilket slit med bordet. Hoppas det blir bra till slut. Du har i alla fall fyndat en hel del fina saker.
Kram Åsa

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Vilka fynd du gjort. Hyllorna är hur fina som helst!Ja allt var fint :)
Så irriterande det här med bordet....hoppas du får ordning på det.

Kram / Therese

Vitt och blandat sa...

Hej - roligt att du hälsar på hos mig =) Oj, oj så fina saker du fyndat!!! Jag går aldrig på loppis, jag hittar liksom inte igen dom!.. Men jag ser ju vilka fynd man kan gå miste om. Trist med bordet... ibland kan man ju måsta låta det man målat stå i en vecka så det får härda, om man målar med vattenbaserat - men sen blir det nästan bättre än med oljefärg! Hoppas att det blir bättre nu i alla fall! Kramar/Anneli

Skatan sa...

Du, det var inte lite du fick för den ringa slanten! Bra jobbat :)

/Anna

Mer av allt sa...

Wow vilka fynd! Massor av fina saker för 100 kr. Jag gillade speciellt den fyrarmade ljusstaken och de två glasstakarna. Jag är ju svag för ljusstakar...

Ha en bra vecka!

Inspiration i vitt sa...

hej, men stackars dig att du fick hålla på och fixa så med ditt bord, det är inte roligt när det blir så.
Du har gjort riktigt bra loppis fynd jag gillade speciellt de fina porslins måtten.
Kram hela dan/Ingela

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så mycket grejer för bara 100kr!
Vilka fynd!
hoppas det går bättre med bordet nu...
Kram
MArie

Floralis sa...

Jisses... så många fina fynd.
Själv har jag haft fullt upp med att sätta igång och blogga så man kan knappt slita sig ur stolen! : ))
Jag blev drabbad av blogg-spunk! Vad nu det är... : ))
Ha det gott.

Anneli

Hagbacken sa...

Så är det för alla emellanåt..brist på tid..stressa inte...vi finns kvar!

Du det var verkligen en fynd-loppis...många fina grejer såå billigt!

Kram Linda

Hagbacken sa...

Så är det för alla emellanåt..brist på tid..stressa inte...vi finns kvar!

Du det var verkligen en fynd-loppis...många fina grejer såå billigt!

Kram Linda

Monika sa...

WOW! Vilka finfina fynd du gjort!
Härligt att få så mycket fint för så lite pengar!

Trist med bordet :o( Man vill du det ska bli fint på en gång. Hoppas det går att ordna.

Ha det så gott.

Kram Monika