fredag 12 december 2008

Lucia och svensk mästarinna


Idag har min flicka Fanny varit Lucia på hennes skola (de är alltid klass 6 och 6-åringarna som har Luciatåg där) De var så fint. Bilderna blev inte så bra för de var så mörkt där.




Måste få skryta lite på min flicka som är 16 år hon vann SM-guld i sportfiske 2007 (ungdom), hon tävlade i Sundsvall. Hon är väldigt duktig och hon har vunnit mycke medaljer och pokaler och hon vinner ibland lite pengar också.

Ha en riktigt trevlig helg!
Kram

18 kommentarer:

Vitt och nött sa...

å va fint luciatåg! mysigt det är att titta på sånt!

å grattis till din andra dotter!

ha en skön helg!
kram!

Leamarlené sa...

Visst är det kul att titta på barnens lucia tåg. Har också en tjej i 6.an.
Var stolt över hennes framgång i fisket. Vilken tjej.

kram, Marlene

Leamarlené sa...

Jag brukar fodra mina julstrumpor och strutar med vadd som jag delar på två så att det inte blir så tjokt. ibland har jag allt...blir väldigt fluffigt och mjukt.

Kram, Marlene

Leamarlené sa...

Tror att det heter volymmellanlägg, säljs på metervara. Inte sådant man har som kuddvadd. Brukar beställa från stoff och stil. Lägger vaddet på det färdigklipta tygets avigsiddor och syr som vanligt. Vänd strumpan rät. Sen brukar jag sy en likadan strumpa utan vadd och lägga i den andra så att vaddet inte syns. Lite svårt att förklara, men fråga mer om du behöver hjälp.

Marlene

Unknown sa...

Jättefint Luciatåg,fin din dotter är som Lucia!

Grattis till din andra dotter som vunnit så mycket,klart man får vara stolt som mamma!

Ha en fin 3:e Advent!
Kram Maria

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Herreje så stor hon har blivit... alltså hur fort går inte tiden? Ja hon var då en kanonsöt lucia.

Inte visste jag att ni hade sådanna storfiskare i familjen =)

Kram Anita

drömmen om vitt sa...

Visst ska man få skryta om sina barn, min dotter gick ocså lucia tåg i kyrkan såååå vckert så att man inte kan hålla tårarna tillbaka.
Trevlig vecka

Mjuka sa...

Så grattis till din stora flicka!! VIlken prestation!
kram Malin

Anonym sa...

Klart man måste få skryta om sina barn, det gör titt som tätt, för det är ju ändå det bästa man har.

Ha en bra vecka
Kram Pernilla

Viveka i Bläckhornet sa...

Men så duktig din dotter är. Jätteroligt för dig (man får va stolt som mamma) :)
Tiden går så fort med barnen. Min yngsta är 15 år nu. Nu är det barn barnen som tar vid...

Ha en fin kväll

Kram Viveka

Inspiration i vitt sa...

Hälsa grattis till din duktiga tjej.
Kram/Ingela.

vardagsvitt sa...

Så mysigt med luciatåg har inte sett ett enda i år... jo, de var ju på IKEA i restaurangen och sjön både på sv och finska det var riktigt mysigt!
Ha det bra Kram Marith

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Alltid lika mysigt med Luciatåg och barnsång!
Så kul med en duktig tjej i sportfiske!
kram
Marie

LantlivsAnette sa...

Ojjj vilken duktig dotter du har, vad roligt att det går så bra för henne..
Himmel vad fint du har julpyntat nu...jättevackert..
Ha det nu så bra i ditt gulliga hus..
Kraam Anette
P.s Idag tror jag bestämt att vi får hålla hårt i hatten..det blåååser...

Leamarlené sa...

Just nu julstökas det för fullt i alla hus. Men jag hoppas att du hinner kika in på min blogg för där har jag en sak till dig. Ger den till dig för du har en väldigt fin blogg som jag gillar att besöka.

Kram, Marlene

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

God Jul & Gott Nytt år =)

Kram Anita

Mer av allt sa...

Jag önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

Kramar från mig

Leamarlené sa...

Vill önska dig en riktigt God Jul. Ta vara på allt julen kan ge...njut av varje stund. Glöm ej bort dig själv.

Kram, Marlene